1. ZORUNLU STAJ
Bilgisayar Teknolojileri Bölmü altındaki bütün programlarda (Bilgisayar Programcılığı Programı, Bilişim Güvenliği Teknolojisi Programı) eğitim gören öğrenciler 20 iş günü zorunlu staj yapmaları gerekmektedir.
Staj başvuru ve onay süreci yandaki akış şemasında detaylı olarak gösterilmiştir.
TEMEL KRİTERLER
(Bu kriterlerden herhangi birinin sağlanamaması durumunda staj başarısız sayılacak ve başarı notu FF olarak belirlenecektir.)
- Staja başlama ve bitirme tarihlerine göre staj süresi uygun olmalıdır.
- Staj yapılan günlerin toplamı 20 iş günü olmalıdır.
- Cumartesi günleri çalışılması durumunda, çalışma yazısı alınmış olmalıdır.
- Staj yaptığı günler içerisinde bayram vb. resmi tatil günleri olmamalı veya staj süresine eklenmiş olmalıdır.
- Staj tarihleri akademik takvimdeki ders, final ve bütünleme sınavları ile çakışmamalıdır.
- Staj tarihleri ile SGK Sigortalı Giriş Bildirgesi üzerindeki tarihler aynı olmalıdır.
- Staj yapılan kurum veya kuruluş öğrencinin stajı için uygun olmalıdır.
- Staj konusu/yeri ile ilgili olarak bilgisayar yazılımı, siber güvenlik, network, sistem kurulum ve geliştirme gibi iş/işlemleri geliştiren bir yer olmalıdır.
- Kuruluşta staj içeriği oluşturabilecek yazılım altyapısı olmalıdır.
- Kendi bünyesinde en az 1’i Bilgisayar/Yazılım/Bilgisayar Bilimleri (Sistem/Network)/Elektronik/ Mühendisi olmak üzere en az 1 mühendis çalıştırıyor olmalıdır.
- Staj raporu öğrenci tarafından etik kurallar dikkate alınarak öğrenci tarafından hazırlanmış olmalıdır (Eksik/Hatalı/Yetersiz/Şüpheli Durumlarda Değerlendirme İşlemi İçin MÜLAKAT yapılacaktır).
- Kuruluş yetkilisi tarafından verilen staj başarı notu en az “CC (70)” olmalıdır.
STAJ DEFTERİ NE ZAMAN TESLİM EDİLMELİ
Staj yapılan zaman dilimini takip eden eğitim-öğretim döneminin (Güz / Bahar) ilk 15 günü içerisinde, öğrenci işlerine imza karşılığı teslim edilmelidir.
MESLEKİ STAJ DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
Öğrenciler Zorunlu Stajlarını tamamlamaya yönelik yaptıkları her staj için 100 üzerinden aşağıdaki yüzdelere göre değerlendirilir. Değerlendirmeler aşağıdaki hususla dikkate alınarak yapılır
- Giriş ve Kuruluş Bilgileri / Defter Düzeni (10 Puan)
- Giriş bölümünde stajın konusu ve amacından kısaca bahsedilmiş mi?
- Giriş bölümünde hangi kuruluşun hangi biriminde staj yapıldığı belirtilmiş mi?
- Giriş bölümünde staj sırasında hangi sistemlerin incelendiği belirtilmiş mi?
- Kuruluş bilgisi bölümünde kuruluş adı, adresi, çok kısa tarihçesi ve çalışma alanı belirtilmiş mi?
- Kuruluş bilgisi bölümünde çalışan personel bilgisi, ürünler, kapasite, vb. belirtilmiş mi?
- Staj Defterinin her sayfası kurullara uygun olarak (hangi iş hangi tarihte ne kadar sürede yapıldı v.s) doldurulmuş mu?
- Yazılım-Network-Siber Güvenlik Sistemleri (25 Puan)
- Staj süresince incelenen Yazılım / Network /Siber Güvenlik sistemleri ile ilgili bilgiler verilmiş midir?
- Yapılan araştırmalar ve literatür taramalarından elde edilen bilgiler kendi cümleleri ile ifade edilmiş mi?
- Yapılan Çalışmalar (30 Puan)
- Kuruluşta yapılan Yazılım /Network/Siber Güvenlik sistemleri üretme/geliştirme süreçleri yardımcı birimler açıklanmış mı?
- Kuruluşta kullanılan yazılım yöntemleri yeterince değerlendirilmiş mi?
- Yazılım geliştirmede kullanılan araçlar irdelenmiş mi?
- Kuruluşta kullanılan hazır yazılımlar, donanımlar, araçlar veya gereçler ile ilgili detaylar verilmiş mi?
- Kuruluşta yapılan veya geliştirilen çalışmalar, yazılımlar, projeler veya yapılan işler ile ilgili detaylı bilgiler verilmiş mi?
- Kuruluşta Staj Süresince Gerçekleştirilen Faaliyetler ve Sonuç (35 Puan)
- Sonuç bölümünde staj sırasında yapılanlar ve öğrenilen bilgiler yeterli değerlendirilmiş mi (Alanı ile ilgili çalışmalarda bulunmak, proje/uygulama geliştirmek)?
2. UYGULAMALI MESLEKİ EĞİTİM (İŞYERİ EĞİTİMİ)
Bilgisayar Teknolojileri Bölmü öğrencileri 2. Sınıftan itibaren Mesleki Seçmeli Ders kapsamında Üniversitemiz/Yüksekokulumuz tarafından onaylı firmalar/işletmeler/kurum ve kuruluşlarda hafta da 2 gün olacak şekilde, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla uygulamalı olarak işyeri eğitimi alabilirler.